2018年8月2日星期四

小裸人绘本诗

【透明舞者专栏】图文:邢诒旺 英译:曾宝美


45. 万一· What if

"哈哈,来追我啊!"--
万一追来的
是鬼呢
或者是狗
是债
是时间呢

"Haha, come and chase me!" -
What if it comes
a Ghost
or a Dog
a Debt
or the Time


46. 我在旷野跳舞· Dancing in the wilderness

我在旷野跳舞
我把旷野保留
在内心

Dancing in the wilderness
I save the wilderness
in my heart


47. 我在内心眺望·Gazing from my heart

我在内心眺望
我把眺望保留
给旷野

Gazing from my heart
I save the gazing
for the wilderness


48. 面具裂开了·The mask is broken

"为什么掩面?"
"面具裂开了。"

"Why hiding your face?"
"The mask is broken."

(南洋文艺,2/8/2018)

没有评论: